onsdag 6 juli 2011

Min nya förälskelse...

Dimma, dimma, dimma och mulet.. I flera dagar har dimman legat över Haraldsby men idag lättade den äntligen mot kvällen. Härligt att se solen igen och att tvätten äntligen blev torr. Min köksträdgård börjar likna en djungel, allt växter så det knakar och vi frossar i våra egna grönsaker.

Sockerärtorna klänger på sina ställningar av armeringsjärn , några vallmo och solrosor har nästlat sig in i ärtsnåret. Nykokta sockerärtor med en smörklick och färsk potatis, godis!!

Dagen investering var en Fiskars häcksax med utväxling. Jag har ett tag gått och tittat på mina tujor som börjar breda ut sig mer och mer. Vill ju ha rabatt med andra växter också så idag blev det tuktning. Den nya häcksaxen var en fröjd att klippa med. Lättarbetad på alla sätt. Tyvärr har jag inte så mycket annat att ge mig på med denna nya förälskelse. Jag har haft en rolig kväll när tujorna ansats till stiliga raka pelare istället för vildvuxna rishögar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar