lördag 10 juli 2010

Rött

Målat den nybyggda soffan i bersån och stolarna som vi fyndat på Emmaus för 5€ stycket. Allt har fått dagens modefärg rött som bas med sitsar i blyerstgrått. Funderar nästan på att ta en tur till Emmaus igen och inhandla ett bord som ska få rött underrede och grå skiva. Visst vore det läckert!
När den röda färgburken ändå var framme fick de gamla lila plåthinkarne sig en omgång. Jag ser framför mig hur de lyser upp framför den nymålade röda ytterdörren. Den lila färgen som hinkarna hade har sitt ursprung i en utställning med tisdagsgruppen  för flera evigheter sedan. ( Någon gång i början av 1990-talet...)Dags att fräscha upp dem lite.
 
I köksträdgården frodas inte bara sniglarna. Vallmon blommar runt vitlöksraden och olika kålsorter i kombination med tagets gör odlingsbäddarna till en fröjd för ögat. Blåklint, solrosor och ringblommor har också börjat blomma mellan grönsaksraderna.
Idag gick kampen mot sniglarna in i en ny fas när jag inhandlade en burk med järnfostat"piller" som jag strött ut i odlingarna enligt anvisning på burken. Hoppas att mina grönsaker får vara lite i fred nu:)

1 kommentar:

  1. vad fint allt ser ut. Det var ett tag sedan tisdagsgruppen, jag tittade nyligen på foton från vår utställning. Vi ser så unga och oförstörda ut ...

    SvaraRadera