söndag 21 augusti 2011

solitär. ensam, allena..,

Veckans fototriss har temat Solitär som också kan tolkas som ensam, allena..
Gick ut i trädgården och hittade en ensam ros i morgondiset..

En ensam äppelmuffin var allt som var kvar när några hungriga småpojkar med föräldrar eftermiddagsfikat hos farmor...
En ensam amiralfjärill samlade nektar på buddlejans blommor..

Som bonus kan jag erbjuda receptet på uppätna äppelmuffins:
2 ägg och 1,5 dl socker vispat till fluffig smet med racerknappen på farmors visp
2dl fullkornsvetemjöl
0,5 dl solroskärnor
1 dl rapsolja
2 tsk bakpulver
2 msk kanel
vispas försiktigt och sist rör man i
4 st sävstaholmäpplen skurna i bitar av en glad treåring..
Smeten provsmakad och godkänd av två små bagare...
Räckte till 12 st stora muffinformar och gräddades i ca 200 grader i drygt 10 min.
mums...

Titta gärna på andra fotofrissar genom att använda länken till höger

7 kommentarer:

  1. Snyggt trissat. Recepten får man väl försöka.

    SvaraRadera
  2. Kul variant på trissen! Och dessutom som bonus receptet på de uppätna muffinsarna...
    Tack för det!
    :-)

    SvaraRadera
  3. Visst är det konstigt att det oftast blir en kvar som ingen vågar ta. Fin triss! Jag tar väl fram vispen en dag o bakar efter receptet :)

    SvaraRadera
  4. Jättefin triss, fjärilens färger bryter så skönt mot blomman. :)

    SvaraRadera
  5. Fin triss. Och vilket bra recept nu strax före äppelsäsongen. Man tackar!

    SvaraRadera
  6. Bra triss du har fotat tycker jag. Jag gillar stämningen i den första bilden och fjärillens vackra vingar i den sista. Mellersta bilden berättar tydligt om småpojkar på besök. Jag gillar bilder som berättar en historia. :-)

    SvaraRadera