söndag 28 mars 2010

regn och dimma...

Regn och dimma= trist gråväder men det tar på snön som fortfarande ligger alldeles för djup i köksträdgården, så okej då:) Haft lite röjning inne och förberett kommande sådder genom att diska plugglådor och krukor. Diskar numera alla krukor och odlingslådor som får plats i diskmaskinen. Har upptäckt att även tunna krukor och pluggbrätten går utmärkt att köra i vanligt diskprogram. Sköljer av all jord ordentligt först och sedan in i maskinen och ut kommer de som nya! Kalkavlagringar , allt försvinner... Förra veckans sådder har börjat gro, basilikor, tagets några tomatsorter.  

1 kommentar:

  1. Toppen! Jag har tänkt tanken men först tänkte jag att det kanske blir för varmt och sedan tror jag att min man skulle bli galen om det skulle bli stopp i avloppet. Lycka till med sådden. Nu har jag lagt till bild och länk samt gjort en sida för KGB i Köksträdgården

    ps Vi har trist väder med dimma och regn här också.

    hälsningar Tyra

    SvaraRadera