söndag 19 februari 2012

Jag vs Råttan del 2

Några dagar trodde jag nästan att jag vunnit kampen med Råttan...
Men ack vad jag bedrog mig. Ny ingång fixad.. och Råttan härjar igen.
Eftersom allt ätbart numera är undanplockat och gömt blir Råttan allt mera desperat.
En morgon har pelargonerna i köksfönstret fått besök. Jorden uppgrävd och genomsökt.

Nästa steg för hungrig Råtta: Utvidga sitt territorium till matsalens fönsterbräda.
Här finns goda blommor att kalasa på...

Jag höjer nivån på attackerna mot Råttan och testar nya beten, delvis efter tips som kommit sedan senaste Råttaninlägget.
Katrinplommon byts ut mot spritindränkta chockladrussin, brödbitar, korv... Inget lockar en misstänkt Råtta, inte ens om den börjar bli desperat. Den blir också allt tuffare. Två dagar efter varandra såg vi för första gången vårt "husdjur" som fräckt sprang över köksgolvet när vi var hemma och inne.

Den morgon vi upptäckte att inte bara blomkrukorna i matsalen fått besök utan också ljusen på matsalsbordet fått bli Råttmat var måttet rågat!!

Nu övergår vi till kemiskt artelleri. Idag har jag för första gången i mitt råttfångarliv inhandlat råttgift. Vi har insett att fällor funkar inte på vår fräcka inneboende och nu fick det vara nog.
Nu återstår bara att se om detta fungerar.. Den har i varje fall varit där och provsmakat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar