söndag 8 maj 2011

gräver bara lite...




Lugn dag i solen. Vilar min trötta rygg efter gårdagens murande. Lite grävande kunde jag dock inte motstå... Håller på att tömma komposten så att jag får lägga fjolårets hög som limpa för årets squashodling. Underbar kompostjord som hamnar ut i mina rabatter. På eftermiddagen kom min hjälpreda och grävde hål som han gömde jordärtskockor i. Har fått en påse med knölar av en kollegia, sådan sort som får små "solrosblommor". I min gamla trädgård hade jag sådana men fick inte med mig några till mitt nuvarande hus. Har odlat en annan sort här som är goda men de blommar inte vilket jag tyckt varit lite synd. När vi ändå höll på petade vi ned lite solrosor, sockerärtor, krasse och diverse salladssorter.



Under fiberduken har den första raden med potatis tittat upp. Även rädisor och dill som såtts tidigare visar att de lever. Härligt hopp om sommar...


Idag slog min vita magnolia ut. Denna sort har klart vintern ypperligt och många knoppar visar att de är på väg att brista. Njuter i fulla drag. Min andra magnolia har haft en tuffare vinter. Mycket har frusit ned men lite liv finns dock kvar i plantan. Tyvärr har blomknopparna farit men man får njuta och vara nöjd med det man har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar