fredag 11 februari 2011

Snö, snö, snö

Vaknade efter en natt där vinden skakat om huset. Snöfallet började redan i går kväll och höll sedan på större delen av natten. Kombinationen med ostliga stormvindar och snöfall är inget jag längtar efter. Tryckte upp dörren för att passera första hindret- drivan på trappan. Pulsade sedan ut mot gatan för att få en överblick över läget. Någon ide att ens försöka skotta eller satsa på buss direkt? Snön låg slät och fin mellan de gamla snövallarna, aj, aj, aj  = snö högt upp på låren nästan hela vägen från bilen i garaget ut till den oplogade gatan.

Men ibland ska man ha lite tur mitt i allt; grannen hade fått lämna sin bil vid min utfart i natt så när snöplogen kom måste snön vid den fastkörda bilen bort först och den snön måste bort någonstans. Bäst plats= in på min gård. Så mitt iallt fick jag helt plötsligt gården plogad och snön i korsningen borta:-) Jag behövde bara skotta en ränna i den halvmeterdjupa snön mellan bilen och det plogade "diket".

Hemma från dagens jobb, väntade dagens gratis motionspass, snöskottning.
Efter några timmars grovjobb är delar av gården hyfsat snöfri men det finns en hel del kvar till morgondagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar