tisdag 14 september 2010

Dränering del 2

Trädgården uppgrävd. Kommunen har börjat arbetet med att gräva en ny dränering genom min trädgård. Det finns en gammal som går under min köksträdgård men den fungar inte vilket ställer till problem för dem som bor innanför mig. Där den gamla ledningen går är det inte möjligt attt gräva eftersom min köksträdgård ligger där numera, så detta är alternativet. Kryssa mellan äppelträden på gräsmattan... Skönt att få det gjort nu så har det vintern på sig att lite "läka" inför nästa sommar.
Jag har ägnat mig åt grävande i den lite mera hanterliga skalan: Det håller på att bli en grusgång runt hela norra gaveln på huset som sammanbinder två redan existerande gångar.
Lågtryck på gång och med det kraftig vind. Min underbara änglatrumpet har tagit stryk och en stor gren har gått av. Men det finns en hel del blommor kvar så nu hoppas jag på lugnare väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar