söndag 6 oktober 2013

Lökfrossa

Har skickat efter lökar direkt från Holland i höst. Grannen hade luskat ut en firma med lökar av alla de slag. Hon undrade om jag vill hänga med på en beställning. Självklart! Några dagar efter ivägskickad beställning var paketet levererat hem till grannen. Idag var det dags att börja gräva...
Bestämde mig för att försöka få narcisserna i jorden. Tulpanerna kan vänta. Min vision är att sluttningen som fick grävas upp på grund av vattenläckan i somras ska bli äng. Men lite halvkultiverad med en salig blandning av vilt och tamt. Har tidigare spritt ut gräset som jag slog när vattenläckan uppdagades. Även digitalis, krolliljor, vallmo, blåklint diverse lökfrön fick också hamna här. Idag petade jag ned nästan 100 narcisslökar och ett tiotal jättelökar i sluttningen. Ska bli intressant och följa sluttningens utveckling. Kommer min vision att hålla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar