fredag 15 april 2011

Stentorpa gym igen...

Härlig vårdag med sol och ca 10 grader varmt. Helgen började med att 10 m2 grus tippades av på gården.. Dags att ta fram skottkärran igen. Större delen av högen räknar jag med att ska försvinna ned i grunden på mitt växthus. Blir det något över misstänker jag att jag hittar någonstans att använda den också,  gångar i kryddgården kanske...
I morgon gräver sonen grunden. Den lilla grävskopan står färdigt och väntar på gården. Den numera vuxne sonen har alltid älskat grävskopor. Som liten tillbringade han hela dagarna på sin grävskopa i sandlådan och favoritboken var grävskopan Amanda... Numera har boken övertagits av sonsonen Adrian som kryper upp i farmors soffa och läser Amanda...
Under kvällen var mina hjälpredor och kontrollerade grushögen. BRA höjd tyckte Adrian. Casper var lite mera avvaktande.

Innan hjälpredorna kom hann jag baxa lite stenar och förbereda inför morgonens grävande. Växthuset ska ligga med den nya kryddgården framför.

På hemvägen från jobbet han jag glida in till den flyttde blombutiken i Godby. Flytterbjudande violer och julrosor... Förståss kom man hem med både violer att kanta entrerabatten med samt en vit julros till min vita skuggrabatt.

1 kommentar:

  1. Hi ! I just looked your blog. I like it !
    I'm new at this and I would like you to look at my blog and maybe give me some useful tips and suggestions ...
    Thank you in advance and hope you have a nice day !
    http://nikky-c.blogspot.com/

    SvaraRadera