söndag 17 april 2011

Grus, grus men inte trana...

kl 9 i morse

kl 19
Snödrivan vid köksväggen kämpar ännu tappert. Läget kl 9 i morse och sedan i kväll när jag gav upp utearbetet. Snödropparna bara väller fram när snön smälter. Gillar snödroppsdrivan men inte snödrivan.


Medan snödrivan har roat sig med att minska har Dag och jag roat oss med diverse fysiskt trädgårdsarbete. Vi kommer att somna sött även i kväll. Dag har kärrat grus i stora lass och fyllt upp grunden till den nivå där betongsulan skall ligga.
 
Medan skottkärran varit upptagen med gruskörande har jag baxat stenar och lagt kanterna till min nya kryddgård som ska hamna i solskenet framför växthuset. Hann också flytta 4 st rosor som jag under vintern konstaterat att hamnat på fel ställe; precis där snön från garagetaket ramlar ned. Ingen bra plats upptäckte jag när snön försvann och hittade alla avbrutna grenar. Satsar på pioner där rosorna stått. de är nedvissnade på vintern så då kan snön rasa bäst den vill. Ny plats för rosorna blev längs staketet i nya kryddgården.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar