söndag 21 november 2010

grå novemberhelg

Grå novemberhelg med dis och duggregn. Tack vare snön på marken blir ändå dagarna hyfsat ljusa. Man vill inte tänka på hur mörkt det skulle vara en sådan dag som idag utan snön. Varit ute och fixat lite. Det första som fick en omgång var den anskrämligt fula granen ut mot gatan. Redan förra vintern var jag på den med min sekatör men sommarens tillväxt hade resulterat i en yvig topp som inte passade med resten av granen. Med hjälp av stege och Dags assistans fick toppen en omgång och jag bestämde att den här granen har nått son maxhöjd. Den ska fortsätta att putsas för att hålla formen. Är inte riktigt nöjd med toppen ännu men någon sommars tillväxt till så kanske den blir som jag tänkt.

När jag ändå var ute fick äntligen fåglarna sin fågelmat. Frö,bollar, solrosfrön, kokosfettblock sattes upp i trädgården. Armeringsjärnen som stöder rosorna har fått glatt röda äpplen på toppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar