torsdag 10 juni 2010

Irisar och bredlök

Varit på hönsutflykt till Sven med kollegan Monica och hennes flickor.Resultat av utflykten blev några irisplantor och en bredlök som härstannar från Svens föräldrar som fått ursprungsplantorna från några Amerikafarare för länge sedan... Eftersom Irisarna är endera gula eller mörkblå kunde jag inte motstå en dikt från favoritboken Majas Alfabet 
I
Här sitter jag och tänker
det kan ni väl förstå,
för någonting på i
är inte lätt att hitta på,
men skulle ni fråga mig
så kan jag faktiskt två:
Iris som är gula och Iris som är blå...

1 kommentar:

  1. Hej!!

    Så fint du har det och mysig blogg!!
    Har själv en inredningsblogg men nu på våren och sommaren får det nog bli lite mer trädgård tror jag!!
    Fint det är utanför er veranda! Ser zinkhinkar.. Gillar och plantera i sådana också.
    Har jordgubbsrevor i en av mina.
    kommer tillbaks snart igen!!
    Kram Camilla.

    SvaraRadera