måndag 10 maj 2010

spalje


Tog en utepaus efter jobbet för att få lite frisk luft. Kallt och ruggigt men just då uppehåll. Har lyckats få upp min spaljevägg på det nybyggda garaget. Tur att man har borrmaskin/skruvdragare som jobbar bra. Ganska nöjd med mitt arbete att jag lyckats borra alla hål så att armeringsjärnen passade. 1 hål fick jag lite borra upp för att få in armeringsjärnet alla de 63 andra var på rätt ställe och så raka att det fungerade. Hade gärna haft en pelarborr som borrar absolut lodrätt men frihand gick uppenbarligen det också. Har en liten sektion kvar men min apparat tog paus... Dvs batteriladdning pågår. Efter lite funderande fungerade också logestiken hur man får armeringsjärnen på plats. Tur att man har en viss erfarenhet av diverse konstiga byggprojekt efter alla utställningsbyggen. Nu väntar jag bara på sol och värme så att min planterade klematis mm får börja sin klättring i min"klättervägg"

3 kommentarer:

  1. Ser bra ut! Vilken klematis har du skaffat, eller blir det flera stycken?

    SvaraRadera
  2. Har grävt ned en Paul Farges ( summer snow) men planen finns att det ska bli flera men jag vet inte riktigt vilka sorter än, jag funderar...

    SvaraRadera