söndag 9 maj 2010

det har grott i köksträdgården...

Efter nästan ett dygns regn och rusk tittade solen fram och jag fick en stund ute i trädgården.
Lättade på fiberduken och kunde glatt konstatera att morötter, rödbetor, gulbetor, spenat, ringblommor mm hade grott. Dagens fina regn + lite värme sätter förhoppningsvis fart även på det som inte tittat upp ännu.
Gått en runda i trädgården och njutit av narcisserna som nu börjar sin tid i trädgården. Eftersom rådjuren härjar försöker jag gardera med narcisser av olika slag. Spännande att se vad som kommer upp. Vissa av sorterna är gamla från trädgården medan andra har jag påtat ned själv.

3 kommentarer:

  1. Oj vad mycket som grott redan i ditt trädgårdsland. Jag har inte ännu hunnit så något ens... förutom lite sallad och persilja.
    Det är så kallt och regnar på veckosluten, så det är inte så mycket man hinner med.

    Fina narcisser du har!

    SvaraRadera
  2. Hejsan, samma här regn och rusk, verkligen svinkallt och jag som har tagit semester för att jobba med trädgården. Visst är det härligt att det börjar gro nu i alla fall. Jag satte också ett gäng med morötter men de visar sig inte ännu.
    Ha det gott/ Tyra

    SvaraRadera