tisdag 6 augusti 2013

Oj!!!

Morgonpasset innebar att jag äntligen tog mig i kragen och slog ängen på husets östsida. Tidigt morgonpass innan solen stekte på allt för mycket. Allt gick bra ända tills det helt plötsligt klafsade om fötterna. Inte bra! Det är torka och i den sluttningen ska det vara torrt!! Slog lite mera och insåg att jag har en liten bäck i trädgården där det inte borde vara någon bäck. Vattnet bubblar fram ur marken 10 m från min husvägg före min huvudavstängning.
Bara att ringa jouren på Bocknäs vatten och anmäla vattenläcka. Jouren kom och konstaterade vad jag redan kommit fram till.. Inte bra.. Nu väntar grävskopan. Funderar just nu hur jag ska kunna utnyttja att grävskopan ska in på stenigaste stället i trädgården. Man kan ju alltid gå några av de största stenarna placerade i bättre läge om de ändå ska flyttas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar