söndag 14 april 2013

Nordiska trädgårdar 2013

Detta var året när jag inte skulle åka på trädgårdsmässan i Älvsjö... Jag skulle ha en lugn pysselhelg hemma och få en hel del högar uppredda och arkiverade var planen.. Men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Fredag kväll och jag ska just börja fixa maten. Pling, Gunnel och kanske Karin vill ha sällskap på mässan.. Ett kort telefonsamtal och två minuter senare är båt och buss bokat och sovmorgonen idag ett minne blott. Tyvärr kroknade Karin och blev hemma med feber men Gunnel och jag njöt desto mera.. Vilken härlig dag. Detta var precis vad man behöver en vår som liksom inte fattat att det är mitten av april, snö och tjäle ska vara väck men inte. Härligt att få frossa i lite grönt.
Med hem kom:
några irisar
2 liljor
en snödroppesort med volangblomma
3 sorters potatis
Ca15 olika sorters fröer till olika grönsaker samt någon blommsort
Tre sorters äppelympar och två
B9 grundstammar.. Där vaknade den gamla äppelodlaren.. Det är ett tag sedan man ympade några hundra äppelträd på vårvintern..
Till sist slank det ned en liten ynka fuchsia och en pelargonstickling..

2 kommentarer:

  1. Spännande! Och jag som till och med bor i Stockholm lyckades inte komma iväg till mässan i år. Typiskt, men kul att läsa rapporter från er som varit där.
    Söndagshälsningar från fröken Dill

    SvaraRadera
  2. Tänkte inte heller åka i år. Men en radda föredrag lockade dit mig, så det blev en toppendag på mässan för mig med!

    SvaraRadera