torsdag 4 oktober 2012

SALT 10 år

För 10 år sedan var jag med och grundade hantverkshuset SALT i Mariehamn. I kväll har jag haft den stora äran att få öppna jubileumsutställningen. Oj vilken nostalgitripp jag haft när jag rekat inför talet. Tillbringat några kvällar med att gå igenom mina gamla album och klippböcker. Kommit ihåg alla roliga saker jag upplevt med alla härliga åländska hantverkare. Även om jag varit borta från hantverkarlivet de senaste åren finns ni alltid någonstans i mitt hjärta. Vernissagen var full av möten med människor jag inte träffat på länge. Vad kul att se er alla. Ni saltinnor lyckades få mig att plocka fram färggrytan och leka igen. Även om mina utslitna handleder sätter stopp för stickande och filtande kan man ju alltid virka några krukor. Tror dock inte det blir lika många som de klassiska prickiga.. Tack Salt för en härlig kväll och till er alla som inte var där; ta er till Alandica och se den fina utställningen där ett 40 tal nu aktiva hantverkare är representerade. Måste erkänna att jag är lite stolt över att ha varit med och byggt grunden för detta även om jag inte är aktiv längre.

1 kommentar: